Německý výrobce luxusních aut BMW prodal loni rekordních více než 2,1 milionu vozů. Odbyt za celý rok mu stoupl o necelých osm procent, hlavně díky poptávce v Číně a ve Spojených státech. Rekordní prodej měl největší světový výrobce luxusních aut už čtvrtý rok za sebou. Oznámila to v pátek firma.

BMW se tak podařilo splnit cíl prodat za celý rok více než dva miliony vozidel. Stalo se tak především kvůli zájmu o sedany řady 3 a řady 5.

Za celý rok automobilka prodala dohromady 2 117 965 vozidel hlavní značky BMW a značek Mini a Rolls-Royce. Zatímco dodávky aut značky BMW byly vyšší o skoro desetinu, prodej aut značky Mini se za celý rok snížil o necelé procento. Důvodem je přechod na modely nové generace.

Už v prosinci ale data ukazují na nárůst poptávky o více než pětinu, což byl rekord za tento měsíc. Rekordní prodejní rok podle dřívějších zpráv zažil i Rolls-Royce, když loni poprvé v historii firmy prodal přes čtyři tisíce aut.

Na pozici světové jedničky na trhu s luxusními auty mají zálusk němečtí konkurenti Audi a Mercedes-Benz, kteří by chtěli BWM časem předstihnout.

Údaje o jejich loňském prodeji zatím k dispozici nejsou. Audi z koncernu Volkswagen na konci roku oznámilo, že v období od ledna do listopadu zvýšilo prodej o desetinu na více než 1,59 milionu vozů. Německý koncern Daimler za stejné období zvýšil prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz o 12 procent na 1,487 milionu vozů.