Během Štědrého dne sleduje televizi nejvíce lidí z celého roku. Jejich počet se pohybuje kolem osmi milionů. Loni jich bylo dokonce 8,2 milionu, tedy nejvíce za několik posledních let. Dané číslo zahrnuje jak dospělé, tak děti starší čtyř let.

Největší úspěch má tradičně první program České televize, kde se po celý den vysílají hlavně české pohádky a filmy.

Nejvíce diváků má puštěnou televizi mezi 19. a 22. hodinou. A právě v sedm večer ČT1 vždy nasadí premiérovou pohádku. Jak ukazují výsledky minulých let, tento tah se vyplácí.

V roce 2012 si Dvanáct měsíčků s Marií Majkusovou, Romanem Vojtkem a Veronikou Žilkovou zapnulo 2,4 milionu lidí, čímž se stala dokonce nejsledovanějším pořadem celého roku.

Loni nasadila Česká televize na Štědrý večer pohádku Duch nad zlato s Viktorem Preissem a Jiřinou Bohdalovou. Vybralo si ji 2,2 milionu diváků. Tentokrát se ale nestala nejúspěšnějším pořadem roku, těsně ji porazily Televizní noviny vysílané 1. dubna na Nově a úvodní díl seriálu Doktoři z Počátků.

Letos diváci uvidí na ČT1 premiéru pohádky Princezna a písař, ve které hraje Matouš Ruml či Jiří Bartoška.

Konkurenční stanice vědí, že proti premiérové pohádce na ČT je téměř zbytečné bojovat, a proto si hlavní taháky nechávají až na čas po 20. hodině. Například Nova vždy před půl devátou zařazovala legendární Tři oříšky pro Popelku, které v posledních letech sledovalo kolem 1,5 milionu lidí.

Naopak Prima se na Štědrý den téměř nikdy neprosadila. Loni byl jejím nejsledovanějším nezpravodajským pořadem film Sám doma, který vidělo méně než půl milionu diváků.

Letos má však Prima šanci dosáhnout lepších výsledků. Koupila totiž práva na vysílání Tří oříšků pro Popelku, které nasadí ve 20.15. Na Nově proti ní poběží premiéra filmu Přijde letos Ježíšek?, ve kterém také hraje Libuše Šafránková. ČT1 bude ve stejný čas vysílat tradičně Pelíšky, které vždy patří k nejsledovanějším pořadům Vánoc.

Ačkoliv v období vánočních svátků sleduje televizi největší počet diváků v roce, neznamená to, že se na kanálech vysílá nejvíce reklamy. Naopak, spolu s létem patří období Vánoc a začátku nového roku k inzertně nejslabším.

Nejvíce investují zadavatelé reklamy na jaře a začátkem podzimu.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se