Letošní mírný růst prodeje piva v České republice by mohl pokračovat i v příštím roce. Letos vzroste o procento až dvě. Prodeje prémiových piv, tedy jedenácti- a dvanáctistupňových ležáků, a čepovaných piv už nebudou klesat, uvedl marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie. Prodej piva v Česku se v předchozích pěti letech trvale snižoval.

"Jsem naprosto přesvědčený, že kategorie piva má silný potenciál růstu," uvedl McKenzie. Lidé podle něj vnímají, že v Česku je skvělé pivo za velmi dobrou cenu. Ale zároveň chtějí luxusní balení a produkt, například litrové exkluzivní lahve Pilsneru Urquell.

"Hodně porostou inovativní nápoje, tedy cider (částečně zkvašený jablečný mošt) a nealkoholická ochucená piva, která dále ukrojí kus alkoholickým radlerům. A možná zažijeme růst tmavého piva," uvedl. Podle něj se dále trochu sevřou nůžky mezi prodejem v restauracích a obchodech. V minulých pěti letech krize se prodej čepovaného piva propadl až na nebývalých 42 procent, ale letos už se začal mírně zvyšovat. Hodně to ale ovlivní počasí, uvedl McKenzie.

"Celý český pivní trh i Prazdroj opět malinko poroste. Prémiová piva, a zejména čepovaná, už nebudou klesat a pomohou tomu i speciální a limitovaná piva, jako byl v našem případě například ležák Gambrinus první chmel," uvedl marketingový ředitel největšího českého pivovaru.

Podle McKenzieho se nadále bude zvyšovat prodej ležáků. "Lidé budou chtít utrácet za kvalitní nápoje. Pivní trh opět potáhnou jedenáctky a dvanáctky," dodal.