Ruský výrobce střelných zbraní a jedné z nejznámějších útočných pušek Kalašnikov mění svoji prezentaci. Firemní rebranding se dotkl loga i sloganu. Tento krok je součástí "ambiciózní expanze a modernizační strategie, která má za úkol zvýšit prodej zbraní přes sankce Západu," tvrdí tisková zpráva společnosti.

Firma si nově klade za cíl dokonce zdvojnásobit produkci a rozšířit export do dalších zemí. Míří hlavně na Asii, Tichomoří a Afriku. V současné době exportuje svoje pušky do sedmadvaceti zemí světa.

Nové logo podle deníku Guardian vypadá spíš jako logo supermarketu nebo drogerie, než jako logo mezinárodně známé vraždící zbraně. Kalašnikov AK-47 se vyrábí od roku 1947 a po světě se vyskytuje okolo sto miliónů kusů.

kalash

 

 

 

 

Ještě odvážnější a kontroverznější krok podnikla firma se sloganem. Po orwellovsku nově firma tvrdí, že vyrábí a prodává "zbraň míru". Podle ruského výrobce jsou zbraně Kalašnikov vyráběny proto, aby "všude po světě udržovaly mír. Pomáhají státům chránit vlastní suverenitu, právo na pokojnou existenci a právo na to vytvořit svůj historický osud." Její zbraně prý pomohly v boji za národní sebeurčení řadě národů v Latinské Americe nebo Africe. 

Zároveň se firma chce soustředit jen na tři odvětví: na pušky Kalašnikov (armádní zbraň), Bajkal (lovecká zbraň) a Izmaš (sportovní, hlavně na biatlon).

Vynálezce světoznámého samopalu AK-47 Michail Kalašnikov zemřel v 94 letech minulý prosinec. Sám o samopalu tvrdil: "Střelná zbraň musí být krásná jako žena, musí vám přesně padnout do ruky a donutit vás si přát si ji vzít." Sám pak prý litoval všech lidí, které jeho vynález zabil. "Jsem na svůj vynález hrdý, ale mrzí mne, že slouží i teroristům," řekl v jednom z rozhovorů.

Útočná puška Kalašnikov byla ve výrobě od roku 1947. Celosvětovou oblibu si získala svojí nízkou cenou i jednoduchým ovládáním. Přes zmiňovaných sto miliónů vyrobených kusů ale státní firma zbankrotovala v roce 2012. Nové soukromé vedení v čele s Alexejem Krivoručkem podnik restrukturalizovalo.