Provoz RegioJetu přestal být v Česku prodělečný, za posledních šest měsíců si žluté vlaky vydělaly na provoz i odpisy. ČTK to řekl Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency, kam RegioJet patří. Do mírné ztráty Regiojet stále tlačí účetní operace, dodal Jančura.

Žluté vlaky RegioJetu začaly jezdit na trase mezi Prahou a Ostravou v září 2011. V následujících letech skončila společnost ve ztrátě, v roce 2012 prodělala 76 milionů korun a o rok později 92 milionů korun. Ziskový byl provoz na Slovensku, kde dopravce jezdí v závazku veřejné služby na trase mezi Bratislavou a Komárnem, za což pobírá dotace.

Zlepšení ekonomiky vlaků, které společnost provozuje na komerční riziko, souvisí s nákupem vozidel od rakouských drah ÖBB. Kvůli nim firma mohla výrazně prodloužit své soupravy, uvedl Jančura. Nákupem 45 vagonů na začátku letošního roku zdvojnásobil RegioJet svůj vozidlový park a delší soupravy až s deseti vozy začal nasazovat letos na jaře.

Ztrátu na trase mezi Prahou a Ostravskem společnost připisuje cenové válce způsobené konkurenčním bojem tří dopravců. RegioJet podobně jako druhý soukromý dopravce Leo Express obviňuje státní České dráhy z používání podnákladových cen.

Kromě uvedených linek RegioJet od října prodloužil linku Praha–Ostrava–Žilina o úsek do Popradu a Košic. Od prosince plánuje vypravit tři páry vlaků mezi slovenským hlavním městem a Košicemi.

Autobusový dopravce Student Agency a jeho železniční obdoba RegioJet nejsou jedinými společnostmi podnikatele Jančury. Do skupiny Student Agency rovněž patří cestovní agentura Dovolená.cz. Nedávno se Jančura pustil do provozování taxislužby v Praze.