Pobočky a kamenné obchody otevírá stále více českých internetových obchodů. Na to nyní reaguje Zásilkovna, která rozšiřuje svou síť výdejních míst o plnohodnotné prodejny s vystaveným zbožím.

"Nové pobočky budou vypadat jako klasický obchod," popisuje nový projekt šéfka Zásilkovny Simona Kijonková. V prodejnách bude mít podle jejich velikosti možnost vystavit a přímo prodávat své zboží až šest různých e-shopů, které si nebudou vzájemně konkurovat. 

U každé pobočky bude výběr partnerů probíhat jednotlivě. Pobočky budou sloužit výlučně partnerům. Prodej svého vlastního zboží Zásilkovna podle Kijonkové rozhodně neplánuje. Počítá se s tím, že budou pocházet z řad zhruba šesti tisíc e-shopů, které nyní využívají výdejní místa firmy. 

Letos se otevírají první tři prodejny, příští rok by jich mělo být zhruba 20. "Cílem příštího roku je propojit všechna krajská města," říká Kijonková. Do dvou let pak obchodů chce mít až stovku. Zásilkovna bude kromě prostorů zajišťovat pro obchody i logistiku a personál.

Prodejny budou vznikat nově, nepočítá se s tím, že by se na obchody měnily stávající výdejny. Na začátku by měly stát samostatně. "Naším cílem ale je dostat se do budoucna i do nákupních center," popisuje Kijonková. Všechny nové pobočky budou samozřejmě sloužit i jako výdejní místa pro ostatní partnery Zásilkovny.

Projektem Kijonková cílí na menší e-shopy, které chtějí reagovat na současný trend osobních odběrů, ale nemohou si dovolit budovat vlastní síť kamenných prodejen a výdejních míst.

Doručení ve stejný den

V rámci své logistiky začala Zásilkovna také zkoušet dovážku zboží z e-shopů ještě večer v den objednávky. Služba zatím funguje u vybraných e-shopů v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě. Do budoucna se ale počítá s jejím rozšiřováním do dalších měst.

Na dodání ve stejný den se váže i pilotní fáze projektu Zkustodoma. V rámci něj firma zajistí dovážku oblečení večer v den objednávky. Zákazník si oblečení doma vyzkouší, a to, které se mu nebude líbit, firma opět odveze. V současné době na tomto projektu spolupracuje s e-shopem Astratex a také platební společností Twisto.

Zahraniční expanze

Firma také dále rozšiřuje svou síť výdejních míst, která má nyní přes 270 většinou franšízových poboček. Zároveň pokračuje i v expanzi za hranice. V současné době již má výdejny na Slovensku, plánuje ale letos otevřít také prvních 10 v Polsku a jednu v Maďarsku.

Svou síť chce společnost v příštím roce otevřít i obyčejným balíkům v rámci plánovaných poštovních služeb. Přestane se tak soustředit pouze na zboží z e-shopů, ale bude doručovat i běžné zásilky. Ty bude možné doručovat i do sousedních zemí, včetně Německa a Rakouska, kde zatím firma své výdejny neplánuje.

Zásilkovna byla založena v roce 2008. Letos firma se 60 zaměstnanci plánuje obrat 70 milionů, loni utržila kolem 17 milionů. Podle Kijonkové je firma již v zisku.