Společnost Lego neobnoví kontrakt o společné propagaci s ropným koncernem Shell. Ustoupila tak nátlaku skupiny Greenpeace. Ekologové zahájili masivní kampaň proti tomuto partnerství poté, co firma Shell představila americké vládě svůj plán na těžbu ropy v okolí Aljašky.
“Jednalo se o poměrně náročný projekt už proto, že Lego se Shellem spolupracuje už od šedesátých let. Ale i díky velkému zájmu veřejnosti jsme uspěli,“ uvedla vedoucí české kampaně Greenpeace pro Arktidu Klára Sutlovičová.
Smlouvu o společné propagaci společnost Lego se Shellem uzavřela v roce 2011 a má vypršet v roce 2016.
Společnost Greenpeace v kampani poukazovala na to, že spolupráce se Shellem odporuje jinak poměrně přísným ekologickým závazkům dánského výrobce hraček. Podle těch chce Lego například produkovat více čisté energie, než spotřebuje, a hodlá také postupně odstranit ropu ze svých produktů.
Greenpeace našlo jedy v dětském oblečení luxusních značek. Neprošel Dior ani Versace - čtěte ZDE
Greenpeace zaútočilo na Lego: Zamořujete dětskou představivost - čtěte ZDE
Tříměsíční kampaň Greenpeace podpořilo přes milion lidí. Video zobrazující čistý arktický ráj vybudovaný z kostek lega, který se pomalu utápí v ropě, zhlédlo přes šest a půl milionu lidí. Stalo se tak nejúspěšnějším klipem v historii kampaní Greenpeace.
Legoví panáčci protestovali proti spolupráci s Shellem například i v kladenské továrně.
Vedení společnosti Lego intenzivní kampani zpočátku odolávalo, kritizujíc přitom způsob jejího vedení ze strany Greenpeace.
“Ten problém je věcí Shellu a Greenpeace, ekologové by měli hovořit přímo se zástupci Shellu a nepoužívat pro svoje nátlakové akce značku Lego,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Lego Jørgen Vig Knudstorp. Nakonec však intenzivní kampani podlehli a smlouvu s ropnou společností po roce 2016 neprodlouží.