E-shop s potravinami Rohlik.cz, který vstupuje na trh, chce do pěti let dosáhnout ročního obratu deset miliard korun. On-line trh s potravinami má v Česku potenciál dorůst až na 50 miliard korun. Uvedl to investor projektu Tomáš Čupr.

"Ambice je vybudovat silného, spíše regionálního hráče," uvedl Čupr. Podle něj má však projekt i zahraniční ambice. Co se týče obratu, chce se firma časem pohybovat v řádu desítek miliard korun. Podle Čupra by se Rohlik.cz měl k hranici deseti miliard přiblížit zhruba za pět let.

Rohlik.cz nechce konkurovat e-shopu s potravinami řetězce Tesco nižšími cenami, ale chce vsadit na kvalitu služby. Slibuje například doručení zboží do 90 minut od objednávky.

Rohlik.cz nyní nabízí výběr ze čtyř tisíc položek potravin a dalšího zboží. V následujících týdnech se má sortiment rozrůst až na dvojnásobek. Konkurenční web Potraviny on-line řetězce Tesco nyní nabízí kolem 20 tisíc produktů. Rohlik.cz nyní rozváží zboží po Praze, do konce roku však plánuje rozšíření služby i do dalších měst. Tesco nyní nabízí dovážku zboží do domu v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou.

"Službu budeme stavět na vlastní logistice. Chceme navázat na naše dřívější úspěchy, kdy právě kvalitní logistika pomohla službě DameJidlo.cz k rychlé expanzi a jasnému upevnění pozice jedničky na trhu," uvedl Čupr. Právě i logistika DameJidlo.cz se bude na rozvážkách přímo podílet.

Jedním z dodavatelů e-shopu je velkoobchod Makro. "Zákazníci z oblasti e-commerce pro nás do budoucna představují velký potenciál. Proto se i na podporu tohoto segmentu budeme zaměřovat čím dál více," dodal vedoucí oddělení péče o klíčové zákazníky v Makru Jiří Nehasil.

Minimální cena nákupu nebude stanovena. Za rozvoz zákazníci zaplatí 79 korun, při ceně nákupu nad dva tisíce korun je doprava zdarma. Tesco si účtuje od 49 do 99 korun.

Služba Potraviny on-line britského řetězce nyní na trhu dominuje, e-shop má 165 tisíc registrovaných zákazníků. Na on-line trh s potravinami plánuje vstoupit v příštím roce také skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Vlastní e-shopy chystají také Billa či Kaufland.

V současnosti se obrat prodeje potravin na tuzemském internetu, bez alkoholu, pohybuje okolo jedné miliardy korun, odhaduje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). On-line prodej potravin má podle APEK před sebou slibnou budoucnost, největší bariérou tohoto způsobu nakupování je logistika – tedy vhodný způsob odeslání i převzetí potravin. Velikost celého trhu s potravinami je v ČR podle Čupra 500 miliard korun ročně.

"Jestliže se podaří dodávat potraviny co nejrychleji v co nejpřesnější čas, budou mít e-shopy vyhráno. V každém případě i s ohledem na stále rostoucí důvěru spotřebitelů v internetový nákup věříme, že prodej potravin on-line bude v nejbližších letech významně růst," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Rozvoz potravin fungoval v testovacím provozu už od března pod názvem DámeJídlo supermarket. Za službou Rohlik.cz nyní stojí firma Velká Pecka, kterou spolu vlastní ředitel firmy Marek Sacha, Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern.