Během víkendu se objevila, zpráva, že světová pivovarnická dvojka, SABMiller se údajně v posledních dvou týdnech snažila koupit světovou trojku Heineken, tím že udělala nabídku rodině kontrolující holandský pivovar. Ta ovšem tuto nabídku podle blízkých zdrojů odmítla.

Přitom jihoafrický pivovar se akvizicí Heinekenu snaží odrazit to, aby byl sám převzat ze strany největší pivovarnické skupiny AB Inbev. Možná se se tak roztáčí další kolo konsolidací v sektoru, který je na podobné rošády v poslední době zvyklý. Pivovary tím reagují na rostoucí preferenci spotřebitelů na víno a tvrdý alkohol, a na nárůst konkurence mezi pivovary samotnými, což vytvářelo tlak na prodeje i ceny. Díky akvizicím pak byly schopny dosáhnout synergického efektu a snižování nákladů, což se následně pozitivně promítlo na rychlejším tempu růstu zisku vs. růst tržeb (viz. tabulka 4 největší pivovarnických skupin).

Co se týče prémií za převzetí u takto velkých akvizic, tak ty se pohybují se okolo 30%, pokud se jedná o hotovostní transakce a 20% při akvizicí pomocí akcií, kdy firma, která bude převzata dostane výměnou akcie nově zkombinované společnosti. Z výše uvedené trojice je na tom co se týče zkušeností s akvizicemi nejlépe management AB Inbev, který za posledních 10 let učinil 5 akvizicí, včetně té nejdůležitější v roce 2008 kdy se sloučily právě Anheuser-Bush a InBev. Celkově pak suma za akvizice AB Inbev za posledních 10 let dosáhly téměř 100 mld. USD (včetně vlastní fúze v hodnotě 52 mld. USD, která je dosavadním rekordem v oboru). S ohledem na to, že tržní kapitalizace SABMilleru (89.3 mld. USD) a Heinekenu (44.3 mld. USD) a výše uvedené historické prémie bychom se mohli dočkat, že tento rekord bude možná v blízké době překonán.