Po třech letech ve stínu Applu se Google stal nejhodnotnější značkou světa. Její cena se vyšplhala na téměř 159 miliard dolarů, tedy 3,2 bilionu korun. Značka tvoří 40 procent tržní hodnoty společnosti. To je zhruba trojnásobek veškerých příjmů českého státu za loňský rok.

Žebříček stovky nejhodnotnějších brandů světa BrandZ Top 100 letos již podeváté sestavila výzkumná agentura Millward Brown a Hospodářské noviny jej mají společně s Financial Times exkluzivně k dispozici. Ze studie mimo jiné vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů (58 bilionů korun) – dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával pořadí poprvé.

„Pokud jde o přinášení nových nápadů, Apple trochu stagnuje, zatímco Google jede dál. Dlouhodobě má navíc Google širší využití než Apple. Vezměte si také, jak Google vstoupil do našeho slovníku. Vygooglovat je dnes něco jako vyluxovat. Takovou sílu Apple nemá,“ komentuje vítězství Googlu nad Applem Ivan Tomek, šéf výzkumné agentury MR Think, která se specializuje na vnímání značek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se