Nová řada pneumatik EcoPlus má nižší valivý odpor až o 26 procent ve srovnání s předchozí řadou pneumatik, a výrazně tak snižuje spotřebu paliva. Nízkého valivého odporu konstruktéři dosáhli díky nově vyvinutým směsím běhounu a bočnic, novému kordu s pevnějšími lanky, dvouvrstvému běhounu, vyššímu objemu pryže v dezénu a speciálnímu profilu pneumatiky se zkosenými bočními hranami běhounu.

Při jasném zaměření na dálkové trasy a regionální přepravu, zahrnující časté použití dálnic, dosahují nákladní vozy vybavené pneumatikami Conti EcoPlus úspory paliva až 1,9 litru na 100 kilometrů ve srovnání s předchozí generací.

Nová pneumatika pro hnanou nápravu Conti EcoPlus HS3 s inovovaným dezénem dokazuje, co lze v oblasti valivého odporu i chování za mokra zlepšit, byť tyto vlastnosti z pohledu konstruktérů představují protichůdné cíle. Uzavřená ramena dezénu poskytují dostatečnou oporu pro potlačení ohýbání, jež má nežádoucí dopad na spotřebu paliva. Spolu s mikrolamelami a novou směsí plněnou silikou zajišťují optimální přilnavost na mokré vozovce. Zvýšení nosnosti pneumatiky odpovídá vyššímu zatížení nápravy vynucenému montáží přídavných zařízení motoru pro splnění exhalační normy Euro 6. Běhouny jsou vybaveny také vizuálním indikátorem opotřebení pro včasnou detekci špatné geometrie nápravy.

Pneumatiky pro poháněné nápravy EcoPlus HD3 mají rovněž nový tvar dezénu s inovovanou ramenní částí, která nahrazuje obvykle používaný blokový dezén. Mikrolamely sahající až k základu běhounu zajišťují optimální kontakt s vozovkou. Bez ztráty přilnavosti lamely nejen přenášejí na vozovku vyšší výkon, ale umožňují i účinnější brzdění. K výraznému snížení valivého odporu (až o 16 %) při jízdě po dálnici podstatně přispívá nová směs. Dalším významným rysem jsou zkosené hrany bloků dezénu. Pneumatika je označena symbolem sněhové vločky v horách (3PMSF).

Třetím členem řady pneumatik s moderní koncepcí je pneumatika EcoPlus HT3 pro návěsy. Silná, uzavřená ramena, optimalizovaná směs a dezén se zvýšeným objemem přináší výrazná zlepšení v oblasti valivého odporu a ovladatelnosti. Pyramidovitě tvarovaná, trojúhelníková žebra zapuštěná do základu dezénových drážek stabilizují novou Conti EcoPlus HT3 proti ohybu v dezénu. Vynikající záběr díky nově vyvinuté směsi běhounu dokonale přenáší na vozovku síly vznikající při zatáčení a velkou část síly při brzdění.

Související