Maloobchodní prodejce elektroniky Datart reaguje na trend českých e-shopů a významně rozšiřuje počet výdejních míst svého internetového prodeje.

Elektroniku objednanou na webu lze nově vyzvednout v síti prodejen Pont, které se nacházejí převážně na velkých nádražích. K 32 obchodům prodejce se tak připojuje 23 provozoven Pont. Ty se specializují na prodej potravin a služby pro cestující.

"Jedním z důležitých aspektů, podle kterých se zákazník rozhoduje, kde produkt zakoupí, je právě dostupnost zboží. Konkrétně vzdálenost výdejních míst od těch, kde se pohybuje," vysvětluje ředitel on-line divize Datart Jiří Navrátil, proč pro svá výdejní místa zvolila společnost právě Pont.

Prodejny Pont mají omezenou kapacitu a bude tam tak možné vyzvednout jen menší zboží. Plán Datartu je v těchto obchodech tvořit kolem pěti procent obratu svého e-shopu.

V Praze chce vydávat objednávky ještě týž den, kdy si zboží zákazník objedná, ve zbylých částech země do druhého dne.

Datart provozuje svůj e-shop od roku 2007. V posledních letech rychle vzrostl zájem právě o osobní odběry. Zákazníci si na prodejně vyzvednou přes polovinu všech objednávek. Osobní odběry vytlačily hlavně vlastní dopravu obchodu, která nyní vozí jen zhruba pětinu objednávek.

V Česku se jedná o první podobnou spolupráci Datartu. Na Slovensku již však prodejce umožňuje vyzvednout zboží na čerpacích stanicích Slovnaft, která v zemi provozuje přes 200 benzinek.

"Podíl zboží vyzvednutého na stanicích Slovnaft na Slovensku neustále roste a v posledním období se pohybuje kolem deseti procent z celkového počtu prodaných kusů na Datart.sk," říká Navrátil. Během vánoční sezony to bylo dokonce patnáct procent.

S českými čerpacími stanicemi značek Slovnaft a Pap Oil, které slovenské firmě také patří, však podobná spolupráce nefunguje.

Obchody Pont provozuje firma JPServis, která podle svého šéfa Marka Cagáška vykázala za loňský rok obrat kolem 340 milionů korun. Kromě Pontu má i síť prodejen BioPoint a provozuje i několik poboček Fornetti Caffé.