Velkoobchodní řetězec Makro Cash & Carry chce ulovit tisíce restaurací a hotelů v Praze. Do dvou let totiž v srdci hlavního města postaví zmenšeninu Makra – Prague City Store.

"Pokud například v nějaké restauraci dojdou humři, budeme je schopni okamžitě dopravit do restaurace, například na mopedu," řekl HN generální ředitel českého Makra Axel Hluchy, který od dubna povede německou pobočku skupiny.

Český řetězec se tak chce inspirovat v Paříži, kde jeho sesterská společnost Metro podobný koncept už provozuje.

V obchodě o rozloze 3,5 tisíce metrů čtverečních (třikrát menší než klasické hypermarkety Makro) bude prodávat hlavně čerstvé potraviny s krátkou dobou trvanlivosti.

Cílem je nalákat prodejce, kteří musí pro "rychlé" zásoby buď dojíždět do hypermarketů společnosti na okraji Prahy, nebo kupovat od maloobchodních řetězců v jejich bezprostřední blízkosti.

Na pronájmu pozemků se Makro domlouvá s investiční skupinou Penta Investments. "Pozemky bude vlastnit Penta, my budeme v pronájmu. Už máme představu, na kolik nás přijde metr čtvereční," říká Hluchy.

O jaký pozemek se jedná a na kolik investice řetězec přijde, odmítl šéf Makra komentovat. Podle informací HN však společnost domlouvá pronájem prostor kolem Masarykova nádraží, které drží čerstvě ve vlastnictví právě Penta.

V cestě dalším jednáním stojí pouze územní rozhodnutí a stavební povolení, na které Penta v současnosti čeká.

Makro chce zároveň postavit další hypermarket v Brně. "Znám všechna místa v Brně, kde bychom chtěli obchod postavit, téměř veškerá plocha je však v soukromém vlastnictví. Už to řešíme skoro dva roky. Takže druhý obchod v Brně bude, až najdeme vhodnou lokalitu," uvedl Hluchy. V současnosti Makro v Česku vlastní 13 hypermarketů, z toho tři v Praze.

Rozhovor s odcházejícím šéfem Axelem Hluchym čtěte v dnešních HN.

Čtěte více v Hospodářských novinách