Z největšího římského letiště Fiumicino vypravuje Ryanair více letů než v minulosti. Irský nízkonákladový dopravce tam posílil své služby poté, co se začal obávat konkurence ze strany tradičních aerolinek. V dubnu se Ryanair po čtyřech letech vrací i na pražské Letiště Václava Havla, odkud bude létat dvakrát denně do Londýna a Dublinu.

Důvod je zřejmý, tradiční konkurence posílila a lowcostoví dopravci už nemají tak jistou pozici.

Společnosti jako Lufthansa, Air France-KLM či British Airways procházejí ozdravnou kúrou, při níž vsadily na snižování nákladů (propouštění) a investice do pohodlí a služeb, které lowcostové aerolinky nabídnout nemůžou. Vyrovnávají se pomalu i ceny.

Ryanair, EasyJet a další nízkonákladovky se snaží odpovědět protiútokem. Rozhodly se konkurovat tradičním aerolinkám přímo v jejich rajonu – tedy na velkých letištích, blíže centrům velkých měst. To je případ zmíněného římského Fiumicina či Ruzyně. Stahování se z původních pozic pak logicky tvrdě zasáhlo řadu menších letišť, která na nízkonákladových letech založila své živobytí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se