Téma otcovství bylo před pár měsíci díky politickým diskusím o povinné otcovské dovolené velmi aktuální. Diskuse utichly, ale jedno je jasné: dnešní tátové chtějí být doma se svými dětmi a firmy na to musejí reagovat. No, nemusejí, ale měly by, protože se jim to nakonec vyplatí.

Sofistikovaná vnitrofiremní péče o ženy s dětmi je dnes běžná, tvoří jednu z hlavních položek harmonického vztahu mezi pracovním a rodinným životem. Jenže sladit rodinu a práci dennodenně chtějí i muži. Už jsou firmy, které myslí nejen na matky, ale konkrétně i na otce. Vítr koncepční změny přichází kupodivu opět z mnohdy zkostnatělých nadnárodních korporací, ale ani progresivní české projekty nezůstávají pozadu. Protože pokud firma vytvoří nástroje, jak podpořit pracující otce, vyhrává dvojitý jackpot - u zaměstnanců i u veřejnosti.

Pozitivum pro otce-zaměstnance je jasné: větší svoboda v práci i mimo ni. Pokud jeho firma dokáže tohle téma komunikovat, nabírá na síle i kreditu. A ruku na srdce, takové body se sbírají velmi těžko.

A jak to dopadlo s mým známým? Vypil pivo a s úsměvem, který nebyl omluvný, ale hrdý, odešel domů. Živí se jako počítačový expert a headhunteři si u jeho dveří podávají kliku. Jemu se ale zrovna teď měnit působiště nechce. Ve své firmě má totiž něco, co se zaplatit nedá. Jistotu, že když bude potřebovat čas na rodinu, určitě se s personalistkou nějak dohodne. A tak mi dovolte řečnickou otázku: Kdy budou tátové vítáni ve všech firmách?

Martin Jára
psycholog, ředitel neziskové organizace Liga otevřených mužů

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se