Poprvé v historii přiznala společnost UPC úbytek lidí, kteří si uní kupují internetové a telefonní služby. Podle pololetního srovnání s loňským rokem přišla firma také o zákazníky, kteří si u ní platí kabelovou televizi.

Podle údajů mateřské firmy Liberty Global zaznamenala UPC v Česku u své nabídky digitální televize pokles o téměř 29 tisíc přípojek - na 389 600 zákazníků. I proto zřejmě společnost chystá taktiku, která má nepříznivý trend zmírnit, či dokonce obrátit.

V září chce UPC přijít s rozšířením počtu televizních kanálů ve své nabídce. Plánuje také zavedení věrnostních slev místo akčních nabídek.

České zastoupení UPC ale samotné výsledky nekomentuje. Počet internetových přípojek se snížil zhruba o 4 tisíce na 438 800. Telefonních linek také ubylo - o pět procent na 187 800.

Největší konkurent v Česku Telefónica zvýšil v pololetí množství internetových přípojek xDSL na pevných linkách o tři procenta na 921 tisíc. Počet pevných linek se snížil o sedm procent na 1,44 milionu.

V současnosti je v dosahu sítí UPC 1,35 milionu domácností, z toho kolem 1,24 milionu na obousměrných sítích, které umožňují připojení k internetu a telefonování.