Televize Nova prochází obtížným obdobím. Na počátku roku zvýšila inzerentům ceny za reklamní čas, na což řada z nich reagovala odchodem ke konkurenční televizi Prima.

Podle šéfa Novy Jana Andruška se ale blýská na lepší časy – řada inzerentů se totiž v poslední době vrací.

„V současné době máme nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů a v dalších jednáních pokračujeme i v tomto čtvrtletí,“ říká.

Stanicím skupiny Nova navíc výrazně roste sledovanost. V cílové skupině 15–54 let dosáhla v červnu 36,4 procenta, což bylo meziročně o 4,1 procentního bodu víc.

Co je podle vás hlavním důvodem růstu sledovanosti? Nemůže za tím být skutečnost, že je na vašich kanálech kvůli změně obchodní politiky mnohem méně reklamy?

Od minulého září jsme zaznamenali významný nárůst sledovanosti našich TV stanic. Tento růst souvisí zejména se zvýšením strategických investic programu, a to hned dvěma směry. Jednak jsme investovali do nových tematických stanic, které jsme za poslední rok spustili hned tři. Navíc nás těší, že nové stanice vhodně doplňují naše současné portfolio a tak nám nekanibalizují Novu a Novu Cinema, které si udržují stejnou výkonnost.

Část investic šla samozřejmě i do zkvalitnění programu na hlavní stanici a i do některých časových slotů na kanálu Nova Cinema. Ten mýtus na trhu, že nám vzrostla sledovanost, protože jsme měli v prvním pololetí méně reklamy, náš výzkum z krátkodobého hlediska nepotvrdil.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se