Společnost Semantic Visions, která se zaměřuje na oblast automatického porozumění textu a analýzy emočního náboje, přesně předpověděla výsledky prvního kola prezidentských voleb.

Jako jediná ve své analýze předvídala, že do druhého kola postoupí Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg, a to na základě četnosti on-line článků a příspěvků na Facebooku, jejich citového zabarvení a dalších ukazatelů.

Po úspěšné spolupráci se zahraničními i domácími médii se nyní hodlá více zaměřit  na oblast podnikového řízení a financí. Cesta k vytvoření funkčního systému, který by dokázal předvídat vývoj cen zlata nebo akcií, je ale během na dlouhou trať. O totéž se ostatně jíž léta snaží špičkové týmy amerických investičních bank, říká v rozhovoru pro IHNED.cz ředitel Semantic Visions František Vrabel. 

Váš byznys je práce s informacemi na internetu. Jak to funguje?

Máme výkonný systém, který se zaměřuje na stahování a vyhodnocování internetového obsahu charakteru zpráv. Zpracováváme a analyzujeme v obrovském měřítku obsah, jež produkují zpravodajské portály, blogy, případně vládní či korporátní stránky, které publikují tisková prohlášení.

Náš systém si sám dokáže najít a klasifikovat vhodné zdroje, ze kterých stahuje informace, přidávat nové a vyřazovat staré.

Monitorujete i Facebook?

Facebook děláme jen ad hoc, nemonitorujeme ho průběžně, to je trochu jiná disciplína. Dělali jsme to třeba v případě prezidentských voleb, kdy pro nás data stahovali Social Bakers a my jsme dělali "pouze" jejich sentiment analýzu. Takže náš systém nestahuje kontinuálně data z Facebooku nebo Twitteru.