Poptávka po lidech na vedoucí pozice ve firmách se stále drží při zemi. Na druhou stranu jsou ale místa, na která společnosti vytrvale hledají manažery. Zájem je hlavně o schopné obchodní a generální ředitele, kteří se nebojí a dovedou krize využít pro další růst firmy. 

"Lovcům lebek" hospodářský útlum trochu i pomohl. "Dnes už nemusíme zajímavým lidem držet "pistoli u hlavy", aby se s námi vůbec sešli," říká v rozhovoru Jan Bubeník, zakladatel headhunterské společnosti Bubenik & Partners.

Jak se letos vyvíjí situace v oblasti hledání mozků?

Jsou tu dva trochu protichůdné trendy. Na jedné straně se někteří klienti nebo zadavatelé pozic snaží přetendrovat podmínky se svými dodavateli. To reflektuje situaci v ekonomice, kde se tlak menšího odbytu přenáší do dodavatelského řetězce. Někdy to má až komediální znaky, kdy služby našeho typu kupují lidé jako železo. Tam platí, že kilo je vždy kilo. Snažíme se ale takovým tendrům spíš vyhýbat, nebo do nich jdeme, když tam máme třeba dlouhodobý vztah.

Fungovat podle tabulek ale asi moc v tomhle oboru nejde, ne? 

Zabýváme se výběry do nejvyššího vedení společností. V Čechách a na Slovensku děláme okolo 30 výběrů většinou generálních a odborných ředitelů ročně. V takovém případě opravdu potřebujete mít důvěru nejvyššího vedení, když už budete utrácet peníze a zadáte to poradenské firmě, tak už opravdu nemáte moc velký prostor k chybovosti.