Prodej nových osobních aut letos do května klesl meziročně o téměř 13 procent na 66 336 vozů. Firemní auta tvořila 62 procent prodejů. Uvedl to ve středu Svaz dovozců automobilů. V samotném květnu se propad prodeje zmírnil na zhruba sedm procent z dubnových devíti procent.

Začátek roku byl podle experta PwC Jana Malého mnohem děsivější, slabý výkon ekonomiky však prodejům aut stále nepřeje.

"Zákazníci z řad domácností i firem pečlivě zvažují, zda je pro ně v současné době takový výdaj nutný, a čekají na nějaké potvrzení toho, že se jim do budoucna bude dařit lépe. Takové znamení ale z ekonomiky pravděpodobně nepřijde dříve než v závěru roku. Proto očekávám minimálně do pololetí pokračující pokles prodejů," uvedl.

Koncem roku se měl vývoj obrátit k růstu. Za celý letošní rok PwC předpovídá pokles registrací mezi pěti a deseti procenty. Rok 2014 by již měl být v kladných číslech.

Nejprodávanější za prvních pět měsíců byla Škoda, i když stále nevyrovnala propad způsobený postupným náběhem výroby nové Octavie. Prodej značky klesl o 17 procent na 19 611 aut.

Následuje Volkswagen s prodejem 6550 aut a těsně za ním Hyundai se 6453 prodanými vozy. Dovoz ojetých osobních aut klesl o tři procenta, podíl vozů starších deseti let ale stoupl na 36 procent.

Registrace lehkých užitkových automobilů za pět měsíců klesly o devět procent na 4233 aut, prodej nákladních se zvýšil o dvě procenta na 2948 vozů. Nejvíce prodal DAF, následují Mercedes a MAN. Sedmá skončila Avia, která letos téměř nevyrábí, s prodejem 91 vozů. Prodej autobusů se zvýšil o pět procent na 320 vozidel.

Trh motocyklů stagnoval na 7592 strojích. První v žebříčku prodejů byla Honda, následují Maxon a Yamaha.