Společnost Phonexia z Brna patří mezi úspěšné české softwarové firmy. Není to už žádný start-up, funguje  sedmým rokem, v Česku ale není příliš známá.

"Reklamu" jí loni udělal server WikiLeaks, který její software označil za "špiclovací". Phonexia totiž svoje programy pro rozpoznání řeči dodává jak americkým, tak českým bezpečnostním složkám.

Jeho využití má ale širší záběr, klientům call center by mohl zkrátit čekání a pomoci zlepšit služby, říká v rozhovoru pro IHNED.cz ředitel Phonexia Petr Schwarz.

Mezi vašimi zákazníky jsou call centra i ministerstvo obrany. Co pro ně Phonexia vlastně dělá?

Zjednodušeně Phonexia vyvíjí technologie na vyhledávání informací v řeči. Děláme něco podobného, co dělá Google, Seznam, Bing nebo Yahoo pro text, ale my otvíráme tuto možnost i pro hlas.

Potenciál těchto technologií je obrovský. Rozhodně toho bylo mnohokrát více řečeno než napsáno. Jen na YouTube se nahraje každou minutu 48 hodin nového videa. My se snažíme tato data, která někde existují, zpřístupnit.

Naši zákazníci jsou všichni, kdo pracují s obrovským množstvím řečových nebo obecně zvukových dat.

Jsou to call centra, telekomunikační operátoři, banky, distributoři televizního a radiového obsahu, mediální servery, agentury monitorující obsah medií, a další. Státní složky tvoří významnou skupinu zákazníků těchto technologií.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se