Žebříček BrandZ TOP 100 letos přinesl několik překvapení, jež mohou určit trendy pro následující rok, hlavně v kategoriích luxusního zboží a retailu.

Segmentu luxusních značek dominovaly Prada (skokan letošního roku) a Gucci, které meziročně vyrostly o 63 a 48 procent. Hodnota luxusních značek navíc stoupla od roku 2006 o 59 procent, což dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní produkty.

„Po letech nákupní opatrnosti vidí spotřebitelé luxusní zboží jako formu investice, přestože spíš než k posledním módním hitům inklinují ke klasice,“ říká ředitel české pobočky Millward Brown Luboš Rezler. Podle ředitele agentury Dark Side Tomáše Jindříška je tato kategorie zajímavá hlavně z hlediska růstu asijských ekonomik, které se stávají největšími konzumenty luxusního zboží.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se