A přestože se postupem času trochu měnila její podoba, jedna z nejčastějších výtek kritiků Barbie stále míří k tělesným proporcím, které jsou podle kritiků nerealistické a mohou inspirovat mladé dívky k nezdravému způsobu života.

 

Podle designéra Eddiho Aguirra ale nejde jen o proporce. Položil si otázku, jak by nejznámější a nejprodávanější panenka světa vypadala bez nalíčení. A výsledný pohled není zrovna příjemný. Taková panenka by se jednoduše moc dobře neprodávala. Posuďte sami.

 

Panenka Barbie bez make-upu a po nalíčení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Barbie ale má dnes na regálech hračkářství daleko větší konkurenci v panenkách, které jsou realitě ještě vzdálenější. Dnešním fenoménem jsou strašidelné panenky Monster High (od stejného výrobce, firmy Mattel), které jdou s dobou i v oblasti chytře navrženého a agresivního marketingu na internetu. A přestože je zaměřen na děti, výrobce zajímají především peněženky rodičů.



Ekonom obalka 152013- Jaké mají tržby nejznámější světoví výrobci hraček?

 

- Co stojí za úspěchem nevzhledných panenek Monster High?

 

- A jakou roli v dětském marketingu dnes hraje internet?


O fenoménu Monster High si můžte přečíst v posledním čísle týdeníku Ekonom (č. 15/2013), které přináší velké téma Monstrózní útok na rodičovské peněženky.

 

Související