Mobilní trh se konečně dočkal konkurence díky vstupu virtuálních operátorů. Uvedení služeb Tesco Mobile ve spolupráci s Telefónikou ve čtvrtek potvrdil obchodní řetězec Tesco. Zprávy, o kterých HN informovaly již v listopadu minulého roku, tak podpisem smlouvy nabírají skutečnou podobu.

"Nový plnohodnotný virtuální operátor, který začne své služby nabízet v průběhu letošního léta, chce výrazně posílit konkurenční prostředí a rozšířit stávající nabídku mobilních služeb na českém trhu," uvádí v prohlášení Tesco.

Podle informací HN se jedná o joint-venture, ve kterém mají Tesco a Telefónika každý poloviční podíl.

Tesco Mobil začne hlasové a datové služby poskytovat před předplacené karty, postupně chce ale svou nabídku rozšířit a podobně jako ve Velké Británii nabízet zákazníkům smlouvy.

Cenovou politiku zatím firma komentovat nechce, pokud ale chce konkurovat BleskMobil měla by nabídnou nižší ceny než 2,50 za minutu.

Tesco chce virtuálního operátora propojit s věrnostním systémem karet Clubcard.

Mafra jedná s T-Mobilem

O vytvoření virtuálního mobilního operátora nyní jedná se společností T-Mobile vydavatelství Mafra. Mohl by se jmenovat Mobil.cz, jako jeden ze serverů Mafry, který se zabývá mobilními technologiemi. Podpis smlouvy je otázkou několika týdnů, vyplývá z informací ČTK, které ale firmy nechtěly komentovat.

"Zatím to nemůžeme komentovat," reagovala mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

"V současné době potenciál případného projektu virtuálního operátora analyzujeme. Samozřejmě diskutujeme se všemi operátory na trhu, ale spekulace o konkrétní realizaci jsou předčasné," řekl člen představenstva Mafry Roman Latuske.

Konkurenční vydavatelství Ringier spustilo s Telefónikou loni v listopadu prvního tuzemského virtuálního operátora BLESKmobil, který za tři měsíce získal přes 100 000 zákazníků. Ringier přitom vsadil na nízké ceny a jednoduché služby.

S T-Mobilem se na virtuálním operátorovi dohodla již firma GTS, která jej chce zaměřit na služby pro firemní zákazníky.

S každým operátorem jednají dva až tři zájemci

Svůj záměr působit jako virtuální operátor oznámili například distributor energií Centropol, provozovatel sítě CDMA U:fon, hovoří se i o České poště nebo UPC. S každým mobilním operátorem v současnosti podle důvěryhodného zdroje jednají minimálně dva nebo tři zájemci.

Vznik virtuálních operátorů částečně uspíšila aktivita Českého telekomunikačního úřadu, který chce pro mobilní firmy v rámci regulace mobilního trhu zavést povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídku. Slibuje si od toho zvýšení konkurence.

V minulosti operátoři nechtěli zájemce do svých sítí pustit.