Největší evropský pivovar Heineken loni vytvořil čistý zisk 2,95 miliardy eur (asi 74,7 miliardy korun). To je proti předchozímu roku nárůst o 106 procent.

Firma ale za tak výrazné zlepšení vděčí jednorázovým výnosům, bez nich by zisk zvýšila pouze mírně. Podnik se dál potýkal s problémy v Evropě, kde vázne odbyt, jinde ve světě se mu ale dařilo zvyšovat tržby i ceny.

Téměř celý nárůst čistého zisku je výsledkem přecenění aktivit, které má firma v Asii. Týká se to hlavně společnosti Asia Pacific Breweries.

Díky tomu je loňský zisk vyšší o 1,5 miliardy eur. Celková výkonnost firmy však podle analytiků byla spíš rozporuplná, ve vyšším růstu zisku firmě bránily investice a vyšší náklady na nákup surovin.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se