Banka této službě říká Převod kontokorentu. Český trh by se této novinky měl dočkat v průběhu února letošního roku.

Podle vedoucího produktového managementu mBank Bronislava Dvořáčka tak budou poradci na pobočkách banky schopni klientovi usnadnit přenos běžného účtu a povoleného přečerpání a celý proces zredukovat do jedné návštěvy.

Problémem nebude ani to, když si klient nevzpomene na svůj stávající povolený maximální limit, jak často jej využívá či jakou sazbu zrovna má. Prostě se do svého elektronického bankovnictví "zaloguje" přímo na pobočce.

K tomu chce banka využít laptopy a tablety. Klient tedy nebude muset obstarávat potřebné výpisy z účtu či potvrzení o příjmech. Odpadne tím také riziko, že bude vyhodnocen jako rizikový v případě, kdyby žádal o nový kontokorent s tím, že svůj starý těmito prostředky doplatí. 

Celý proces vyřízení podle Dvořáčka proběhne maximálně do deseti minut. Nyní banka začíná systém reálně testovat a zjišťovat první odezvy.

 

Jak dále doplnil tiskový mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek, v současné době je podle něj nutné, aby si klient původní kontokorent v cizí bance nejlépe nejdříve uhradil a poté prostřednictvím kodexu mobility běžný účet nechal převést. 

Klienti, kteří mají kontokorent, však podle něj zpravidla mají i jiné úvěrové produkty. Proto minimálně v polovině takovýchto případu UniCredit Bank kalkuluje společně s přenosem účtu z jiné banky zároveň s konsolidací úvěrových závazků.

Tiskový mluvčí České spořitelny Jan Holinka k tomuto uvedl, že klientům banka nabízí sloučení úvěrů. Takto konsolidovat jdou podle něj všechny typy spotřebitelských úvěrů - hotovostní, účelové, kreditní karty i kontokorenty. 

Veškeré papírování a doplacení úvěrů banka zajistí za klienta. K vyřízení konsolidace je však potřeba, aby klient donesl veškeré smlouvy k daným úvěrům.