Na rozdíl od reklamy tvoří product placement u velkých televizích zatím jen sotva 5 procent tržeb. Tato suma by se časem mohla zvýšit zhruba trojnásobně, říká v rozhovoru pro HN Štěpán Wolde, ředitel TV Óčko a jednatel agentury Media One zaměřené na product placement.

Co se více jak dva roky po jeho legalizaci děje kolem tzv. product placementu?

Trh už je standardizovaný, už nedochází k žádným kiksům jako na začátku. Současně opadlo nadšení televizí i klientů z nové formy reklamy. Televize se těšily na spousty nových peněz, ale tímto prvotním nadšením rychle narazily. V televizi není jednoduché efektivní product placement zrealizovat. V tuto chvíli už se s tímto druhem reklamy ale normálně obchoduje.

Jak se odvozují ceny pro product placement?

Klíčovým vodítkem je stejně jako u reklamy, kolik daný pořad vidí lidí. Klient si kupuje zásah lidí před televizí a do ceny se promítá také náročnost realizace této produkce.

Kde se tedy v televizi objevuje nejčastěji product placement?

Žebříček formátů pro různá product placementová řešení určuje čas. Třeba u dlouhodobějších a větších formátů, jako jsou televizní filmy a velké televizní seriály, je problematické, že se firmy zdráhají zaplatit za umístění produktu a čekat třeba další rok, než jej uvidí na obrazovce.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se