Koncept corporate social responsibility (společenská odpovědnost korporace, CSR) se dostal na stránky tisku od konce 60. let minulého století. Stal se jednou z politik multinacionálních společností, které se v této době institucionalizovaly a které deklarují svou odpovědnost za ekonomické, sociální a environmentální důsledky svých aktivit na zákazníky, dodavatele, veřejnou správu a místní komunity.

Koncept CSR posouvá zažitý výklad toho, co je ziskové. Pravděpodobně jen naivní pozorovatel ekonomického dění se může domnívat, že byznys je altruistická zábava vlastníků a že podniky díky CSR změní cíl svého podnikání. Vždy budou chtít vydělávat. V konstelaci dnešních podmínek se však musí přizpůsobit, tj. podnikat inteligentně a se sociální dimenzí, protože ta uvolňuje kreativní potenciál tvůrčích pracovníků a také motivuje lidi z nejrůznějšího spektra společnosti spojit se a pomoci někomu jinému, kdo se ocitne v nesnázích a náročných životních situacích. CSR je seberegulací, kdy do rozhodování korporace je dobrovolně zakomponován veřejný zájem a znamená kooperaci mezi korporací a komunitami v lokalitách, kde podniká. Navenek podnik s CSR vysílá zprávu, jaká je jeho mise, za čím si stojí a co udělá pro své stakeholdry, i když ideje tohoto konceptu oslovují především občany střední třídy žijící v demokratických státech.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se