V ovládání bankovních účtů dochází v Česku k malé revoluci. Tuzemské banky začínají lidem umožňovat, aby k nim přes chytré mobily měli rychlý a jednoduchý přístup odkudkoliv a kdykoliv. Banku v mobilu už pro ně spustila Citibank, UniCredit Bank, Equa Bank, Fio, GE Money Bank a mBank.

Většina bank vstup na účet zpřístupňuje přes vlastní aplikaci, kterou si klienti jednoduše stáhnou a na svůj účet pak vstupují přes ikonu na ploše telefonu.

Trend razí menší hráči, kteří v tom vidí příležitost, jak získat nové klienty. Podíl chytrých telefonů v Česku už dosahuje zhruba pětiny a díky zvětšující se cenové dostupnosti přístrojů a zkušenostem lidí s internetovými službami bankéři věří, že se mobilní bankovnictví rychle prosadí.

"Zatímco rozšíření internetového bankovnictví v Česku trvalo deset let, u mobilních aplikací to čekáme do tří let,"říká Tomáš Tichota, šéf strategie a rozvoje obchodu UniCredit bank.

Zatím jen některé služby

Bankovní služby přes aplikace nejsou zatím tak rozsáhlé jako v internetovém bankovnictví, ale u některých bank se nejvyužívanějšímu obsahu přibližují. Například Citibank vedle sledování pohybu na účtu, přehledu o platebních kartách a provádění plateb umožňuje i založit termínovaný vklad, zjistit informaci o aktuálních směnných kurzech a vyhledat nejbližší pobočku nebo bankomat.

Další rozšíření funkčnosti je však jen otázkou krátkého času.

"V listopadu bude možné na aplikaci provádět například i expresní platby a měnové konverze, v příštím roce umožníme založit si termínovaný vklad, trvalý příkaz, dobít SIM kartu a další novinky, které vzhledem ke konkurenci nechceme zveřejňovat," říká Radek Jirka, manažer přímého bankovnictví UniCredit Bank.