Firma Witte Automotive Nejdek, která vyrábí zámky a kliky pro automobilový průmysl, vyvinula ve spolupráci s Fordem systém ochrany dveří vozu při jejich otevírání.

Má zabránit především poškozením na parkovištích. Systém nazvaný Door edge protector (DEP) bude prozatím instalován do nového modelu Ford Focus. Posléze by se ale mohl objevit také v dalších modelech.

Novináře o tom dnes informovala mluvčí firmy Witte Martina Poštová.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Poškození zabrání pogumovaná výsuvná planžeta

Princip fungování DEP je v podstatě jednoduchý. Pokud jsou dveře automobilu otevřeny o více než 15 centimetrů, vysune z nich ven mechanicky řízený systém ve zlomku sekundy ochranou pogumovanou manžetu. Je ukrytá ve vnitřní části dveří podél dveřní hrany.

Manžeta je z takového materiálu, který nezpůsobí při kontaktu s lakem druhého vozu žádnou škodu.

"Systém DEP bude prozatím součástí nadstandardní výbavy, ale postupně bude i součástí základního vybavení," uvedl vedoucí zákaznického centra Witte Peter Twardawa.

Nápad vzešel od Fordu

Nápad na systém DEP vznikl ve Ford Advanced Engineering, další vývoj byl pak předán technickým specialistům Witte.

Při vývoji bylo například důležité, aby se zařízení vysunulo co možná nejtišeji, uvedl Twardawa. K tomu konstruktéři využívali akustickou laboratoř. Za zrodem DEP stál patnáctičlenný tým složený z odborníků z různých oddělení.

"S instalováním DEP do jiných modelů vozů je třeba počítat už v raných stádiích vývoje automobilu. Musí být přizpůsobený danému modelu," dodal Twardawa.

Společnost Witte už letos zahájila sériovou produkci některých plastových součástí s využitím nové technologie MuCell.

Díky takzvanému mikrobuněčnému pěnovému tvarování budou díly lehčí o osm až 15 procent a sníží se také objem použitého materiálu. Dveřní kliky s výztuhami vyrobenými novým způsobem bude Wittte dodávat automobilkám, které jsou jeho zákazníky.

Technologii vyvinula univerzita v USA. Společnost Witte ji pak aplikovala v produkci pro automobily.