Spolumajitel stejnojmenného pivovaru Bernard přiznává, že prvních deset let provozování firmy nebylo vůbec jednoduchých. "Často jsem přespával v kanceláři,“ říká v rozhovoru pro IHNED.cz muž, který na Vysočině vytvořil značku, kterou znají nejenom pivní znalci.

Server IHNED.cz pro vás připravuje seriál o českých byznysmenech "Jak jsem vydělal první milion". Rozhovor se Stanislavem Bernardem je jeho první součástí.

Jak jste se dostal k podnikání a kdy to bylo?

Bylo to po revoluci v roce 1991. V té době jsem bydlel v Háji ve Slezsku a spolu s několika známými a kamarády jsme v Opavě založili společnost vydávající regionální týdeník Region. Chtěl jsem, aby tyto noviny byly finančně i názorově nezávislé. Hledal jsem možnosti, jak toho dosáhnout. Seznámil jsem s tehdejším podsládkem  Ostravaru Josefem Vávrou, se kterým jsem dodnes společníkem. Tehdy jsme chtěli prodávat pivo do Polska a z provize financovat noviny. Než jsme však vše připravili, Poláci zavedli ochrannou dovozní daň a z obchodování sešlo. Ale již jsme se poznali a časem za mnou Pepa přišel, že se bude v Humpolci dražit pivovar v rámci malé privatizace. On znal humpolecký pivovar, jistou dobu v něm byl za studií na praxi. Rozhodli jsme se, že to v Humpolci zkusíme. Přizvali jsme ještě Pepova švagra Rudolfa Šmejkala a zamířili na dražbu do města, skoro 300 kilometrů daleko, o kterém jsem v té době skoro nic nevěděl, ostatně, nevěděl jsem nic ani o pivovaru, důvěřoval jsem Pepovi, že jej zná.