Je večer, krátce po sedmé. Pražská prodejní galerie aukčního domu Dorotheum touto dobou obvykle zavírá. Dnes do ní ale nepřestávají přicházet další a další návštěvníci, kteří byli pozvaní na komentovanou prohlídku předaukční výstavy umění a starožitností.

Vedle stálých klientů Dorothea jsou mezi nimi i privátní klienti UniCredit Bank, tedy ti, pro něž banka spravuje částku přesahující hranici 10 milionů korun. „Na různé akce tohoto typu ročně dorazí stovky našich klientů,“ komentuje sešlost art bankéřka UniCredit Bank Marina Votrubová.

Pokud jde o Česko, je pravděpodobně jedinou odbornicí na umění, kterou zaměstnává banka. K její práci přitom patří nejen poradenství, ale i organizování podobných sešlostí. Klientům se snaží pomáhat nalézt vhodné investiční příležitosti. A pro banku Votrubová znamená zajímavou konkurenční výhodu. Bohatí lidé si totiž zase začínají hledat cestu k uměleckým dílům. „Elity zase začaly nakupovat umění. Kvalitní kusy dokážou člověka vtáhnout, a tak se často stává, že to, co začínalo jako povrchní touha pro vylepšení image, vyústí v upřímný zájem,“ popisuje art bankéřka.

Nabídka netradičních investic do umění má být jedním z trumfů UniCredit Bank v souboji s ostatními finančními institucemi o nejbohatší klienty, kterých je v Česku zhruba 19 tisíc. Ten banky zahájily už v loňském roce a pokračují v něm i letos. Multimilionáři ochotní svěřit do správy desítky milionů na relativně dlouhou dobu jsou pro ně z pochopitelných důvodů jednou z nejzajímavějších skupin klientů.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se