„Pokud nepředstaví jednoznačný plán, jakým způsobem situaci řešit, tak je to nutné (odchod celého managementu)," uvedl Dobeš. Předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka k tomu určitě podle něj bude mít vysvětlení. Dobeš proto nechce předem rozhodovat o personálních otázkách.

Klíčová otázka je podle něj to, proč se po pěti měsících velmi výrazně mění plán hospodaření společnosti. „S tím hospodářským výsledkem nemůže být spokojený vůbec nikdo," dodal.

Hospodaření ČD Cargo kritizuje i šéf mateřských Českých drah Petr Žaluda. Do dnešního dne se podle něj nenaplnilo to, aby vyčleněná firma pomáhala svými zisky Českým drahám.

O současném stavu Dobeš v pátek bude jednat s odboráři ČD Cargo a v příštím týdnu i se zástupci Českých drah. Železniční odboráři si schůzku s ministrem vyžádali kvůli plánované restrukturalizaci, při níž podle odborů může přijít o místo až 1200 lidí. Pokud firma svůj plán nezmění, budou odbory žádat odvolání předsedy představenstva ČD Cargo Gustava Slamečky. Na podporu svých požadavků plánují stávku.

Podle vedení ČD Cargo je restrukturalizace nezbytná, stávka by naopak mohla dopravce nenávratně poškodit. "Pokud má ČD Cargo do budoucna přežít a dosahovat dobrých výsledků, musí se přizpůsobit změněné situaci na trhu. V opačném případě hrozí ztráta celých segmentů přepravy a mnohem výraznější úbytek pracovních míst," uvedl již dříve Slamečka. Plán restrukturalizace Carga jejímu vedení zadaly České dráhy, není dosud dokončený ani připravený ke schválení.

ČD Cargo loni snížilo ztrátu z 853 mil. na 60 mil. korun při celkových tržbách 14,3 mld. Kč. Společnost zaměstnává 9500 lidí.

Související