Nová studie mediálního a zábavního trhu nazvaná „Beyond Digital“ vykresluje obraz rychle se proměňující povahy spotřebitelů. Navíc navzdory všeobecnému přesvědčení netvoří jejich většinu vysokoškolští studenti. Například 65 % respondentů ve věku 55 až 64 let surfuje po internetu a vyměňuje si textové zprávy s přáteli při sledování televize. Mezi respondenty staršími 65 let pak při sledování televize brouzdá po internetu 49 % a 30 % z nich píše textové zprávy. Celkem 82 % všech respondentů mezi 18 a 64 lety používá propojená digitální zařízení. Podle studie společnosti IBM, ve které oslovila 3 800 spotřebitelů z 6 zemí (Číny, Francie, Německa, Japonska, Velké Británie, USA) lze většinu uživatelů rozřadit do čtyř osobnostních kategorií:

1.         Odborníci na efektivitu: Respondenti spadající do této kategorie (celkem 41 %) si používáním digitálních zařízení a služeb usnadňují každodenní aktivity. Dávají přednost e-mailům před dopisy, ke komunikaci s ostatními lidmi využívají Facebook, připojují se na internet prostřednictvím mobilních telefonů a nakupují online.

2.         Králové obsahu: Obecně vzato se jedná o spotřebitele mužského pohlaví, kteří často hrají online hry, stahují filmy a hudbu a sledují televizní pořady online. K této skupině náleží 9 % účastníků celosvětového průzkumu.

3.         Sociální motýlci: Důraz kladou především na společenskou interakci – vyžadují okamžitý kontakt s přáteli nehledě na místo a čas. Celkem 15 % všech respondentů často aktualizuje své internetové sociální sítě, označuje a popisuje nahrané fotografie a sleduje videa ostatních uživatelů.

4.         Mistři propojenosti: Celých 35 % respondentů přistupuje k mediální spotřebě pokročilým způsobem a využívá mobilní zařízení a chytré telefony pro přístup ke hrám, hudbě, videím, zprávám, informacím o počasí či sportu.