Čas od času se stane, že název nějakého produktu nebo firmy zlidoví natolik, že začne označovat všechny podobné výrobky. Potkalo to třeba společnosti Xerox, jejíž jméno leckdo používá pro jakoukoliv kopírku.

V Česku je asi nejznámějším představitelem zobecněné značky slovo lux, označující vysavač. Lux byla původně švédská firma prodávající elektronické vysavače, později se sloučila s jinou firmou v dnes známější Electrolux.

Podobný osud by mohl potkat i nejprodávanější tablet iPad od společnosti Apple, píše agentura AP. Na první pohled by se mohlo zdát, že firmy by si přály, aby se jejich jméno zapsalo do historie. Kupodivu jde o noční můru pracovníků z marketingových oddělení.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se