Z aktuálního projektu CSR Research 2011 (Corporate Social Responsibility Research 2011), který realizovala výzkumná společnost Ipsos v České republice vyplynulo:
• téměř 60 % populace je možné označit dle jejich chování a osobního postoje k tématům společenské odpovědnosti za angažované (aktivita, zapojení, zájem o témata CSR);
• 3/4 populace jsou ovlivněny při nákupu produktů či služeb skutečností, zda je firma společensky odpovědná či nikoliv;
• pro 86 % zaměstnaných lidí je důležité, zda je jejich zaměstnavatel společensky odpovědný.
Ze srovnání s obdobným výzkumem Ipsosu z r. 2010 vyplývá, že v české společnosti dochází k pozitivnímu vývoji jak ve vnímání významu a důležitosti společenské odpovědnosti, tak v chování a postojích české populace k tématům CSR.
Do unikátního projektu agentury Ipsos CSR Research 2011 se aktivně zapojily 4 společnosti - Česká spořitelna, Skupina ČEZ, společnost Telefónica a Vodafone.

Cílem projektu bylo detailně zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem. Výzkum názorů populace a odborné veřejnosti (CSR manažeři velkých firem, představitelé významných nevládních neziskových organizací, představitelé asociací, svazů/institucí a představitelé médií) byl realizován společností Ipsos v listopadu 2011.

„Českou spořitelnu vnímá více než 65 % populace jako banku společensky odpovědnou, velmi nás to potěšilo, ale je to velký závazek. Prostřednictvím našeho programu „Investujeme pro budoucnost“ reagujeme na potřeby společnosti a pomáháme tam, kde je to opravdu potřeba – tedy i v ne příliš populárních oblastech jako je drogová prevence nebo pomoc seniorům “, uvedla Klára Gajdušková, ředitelka firemní komunikace a předsedkyně správní rady Nadace ČS

„Průzkum potvrdil, co víme z ohlasů na naše projekty. Je dobře, že osobní zájem i povědomí občanů o CSR stoupá. Skupina ČEZ výsledky průzkumu bere velmi vážně a vnímá je jako další motivaci doplnit řadu již realizovaných dobrovolných aktivit“, uvádí Bohdana Horáčková, ředitelka komunikace Skupiny ČEZ.