Škoda Auto by letos mohla zvýšit prodej o zhruba 80.000 vozů z loňských 879.200 aut. Milionovou hranici by pak mohla, podle podmínek na trhu, překročit nejpozději do roku 2014. Novinářům to řekl předseda představenstva Winfried Vahland.

"Nemyslím si, že milion překročíme letos, ale do tří let bychom jej mohli dosáhnout. Nárůst o 80.000 vozů pro letošní rok považuji za reálný," uvedl Vahland. Podle něj firma tímto tempem dosáhne svého cíle dodávat v roce 2018 na trh 1,5 milionu vozů. Do té doby se chce stát nejrychleji rostoucí značkou na světě.

V březnu automobilka představí pětidveřovou verzi svého městského modelu Citigo. Ten firma již loni v třídveřové verzi uvedla v Česku, světovou premiéru si model odbude na autosalonu v Ženevě.

Rapid se ukáže v Paříži

Vahland rovněž uvedl, že novou kompaktní limuzínu Rapid, kterou již společnost prodává v Indii, představí v podobě pro evropský trh v druhé polovině roku. Stane se tak pravděpodobně na výstavě v Paříži.

Třetí generace Octavie, o jejímž uvedení v letošním roce se rovněž hovořilo, se tak zřejmě objeví až příští rok.

Škoda chce letos pokračovat v masivních investicích. Jen v Česku loni investovala rekordních 500 milionů eur a letos chce objem investičních prostředků ještě zvýšit.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi plánuje rozšíření denní výroby Octavií z 800 na 1200 kusů a také výrobu třetího modelu vedle Octavie a Fabie, rozšíří kapacitu závodu na výrobu dvouspojkových převodovek DQ 200 ve Vrchlabí a v Kvasinách chce zvýšit výrobní kapacitu pro model Yeti na 100.000 aut ročně.

Škoda loni zvýšila prodej o 15,3 procenta na 879.200 vozů, a získala tak celosvětový tržní podíl 1,4 procenta.

Graf: Vývoj prodeje aut Škody Auto
(od roku 1995 až po výhled na rok 2012)