Z výrobních pásů francouzské automobilky PSA v Trnavě sjely ve čtvrtek první modely Peugot 208. Francouzi si od nového vozu hodně slibují, píší slovenské Hospodárské noviny.

Dvěstěosmička má konkurovat Fabii, Volkswagenu Up! či Hyundai i20 a i30 a automobilka od něj očekává že "porazí krizi" a zastaví klesající prodej aut, uvedl deník.

Jeden z nových Peugeotů 208 se ve čtvrtek stal právě miliontým vozem, který automobilka v Trnavě vyrobila.

Díky výrobě nového vozu PSA nabírá u našich východních sousedů stovky nových lidí, do července příštího roku vytvoří v Trnavě 800 nových pracovních míst.

"Tomuto modelu velmi věříme," prohlásil šéf trnavského závodu Luciano Biondo.

Důvodů je podle něj několik - Byl vyvinut během první vlny krize a na trh přichází v pravou chvíli. Oproti předchůdci, Peugeotu 207, má být menší a úspornější a tedy i navzdory těžkým časům konkurenceschopný na trhu. A přestože Biondo cenu ještě neprozradil, avizuje, že chtějí i zde chtějí být revoluční.

Jaký je Peugeot 208

Oproti Peugeotu 207 o pár centimetrů kratší a úspornější

Má konkurovat Fabii, Volkswagenu Up! či Hyundai i20 a i30


V Trnavě vytvoří 800 pracovních míst


Podle Ivana Hodače z Evropské asociace výrobců aut šanci na úspěch tato automobilová novinka rozhodně má:

"Už model 207 byl úspěšný. Kupující se však rozhoduje podle ceny.

 "Jelikož jde o auto, které bude konkurovat Škodě Fabia či Volkswagenu Up!, Podle Hodač nebude jeho základní cena vyšší než osm tisíc eur (205 tisíc korun). Na trh bude uveden v květnu 2012.

Milion na dosah

Slovensko je již nyní ve výrobě automobilů v přepočtu na obyvatele první na světě. Díky novému modelu chce trnavský závod výrazně zvýšit výrobu, stejně jako bratislavský Volkswagen a žilinská Kia.

Pokud se plány slovenského "Detroitu" naplní,  příští rok se v zemi vyrobí milion aut, což by bylo nejvíce v historii, uzavírají Hospodárské noviny.  Analytik UniCredit Bank David Dereník říká, že to možné je.

"Ovšem pokud se ekonomická krize ještě prohloubí, tohle číslo bude jen sen," varuje analytik.