Cenu se obě strany rozhodly nezveřejnit. Seznam posílí kromě mapových podkladů i o čtrnáct zaměstnanců kupované digitální divize.

"S PLANstudiem nás pojí dlouhodobé partnerství, které vyvrcholilo nákupem digitální divize. Pojistili jsme si tak základního dodavatele dat. Do budoucna chceme intenzivně pracovat na budování map a jejich aktualizaci, chceme i více zapojit veřejnost do oprav map, řekl ředitel výzkumu a vývoje Seznamu Vlastimil Pečínka. „Mapy.cz už nejsou jenom samostatná služba, ale podporují i ostatní služby. Mapové podklady jsou klíčovou součástí našeho byznysu,” dodává Pečínka. Seznam s PLANstudiem spolupracuje od začátku fungování služby Mapy.cz, tedy pět let.

S Mapami má Seznam velké plány. Časem by měl například Seznam vytvořit plnohodnotnou navigaci v mobilu. Navigací se pyšní například telefony Nokia, poskytuje ji i Google se svými mapami a Seznam by ji dokázal přinést i na další operační systémy pro mobily, jako je iOS od Applu, Android od Googlu či Windows Phone od Microsoftu, pro které už má mapovou aplikaci. “S PLANstudiem kupujeme i produkt Smartmaps, což je hlasová navigace. Naším cílem je dostat hlasovou navigaci do aplikace Mapy.cz,” říká Pečínka.

Seznam chce časem podle něj nabídnout i “offline” mód mobilní aplikace. Uživatelé si tak budou moci nahrát určitou část mapy přímo do mobilu na paměťovou kartu a ušetří tak za datové připojení.

Je také možné, že Seznam vymění dodavatele turistických map pro Mapy.cz. Ty jim totiž dodává společnost SHOcart, PLANstudio ale má vlastní turistické mapy, které jsou podle Pečínky podrobnější.

Mapy.cz navštíví denně skoro 314 tisíc reálných uživatelů. Hlavním konkurentem jsou Google Maps, které nabízejí navíc i funkci Street View, tedy panoramatické pohledy na konkrétní místa v ulicích větších měst. To Seznam nemá. Na druhou stranu má turistické mapové podklady se zakreslenými turistickými trasami a cyklostezkami a takzvané body zájmu provázané se svou databází firem, která je podrobnější, než v případě Googlu.