Příjmy z reklamy České televize spadly za letošní první pololetí meziročně o 20 procent na 191 milionů korun. Příčinnou je klesající sledovanost vlajkového programu ČT1. Informuje o tom čtvrteční vydání deníku E15.

"Za celý rok odhaduji reklamní tržby na 320 až 330 milionů," řekl E15 obchodní ředitel ČT Robert Kvapil. V návrhu rozpočtu televize pro letošní rok, který má deník E15 k dispozici, se přitom počítá s příjmem z reklamy 480 milionů korun.

Tyto peníze jsou ve veřejnoprávní stanici určeny na zákonem stanovené účely, kromě příspěvku do kinematografického fondu i na provoz a rozvoj digitální sítě a digitalizaci archivu. Kvůli chybějícím příjmům z reklamy bude muset ČT podle všeho sahat do rezerv, upozornil deník.

Ztráty televize zaznamenala i v teleshoppingu a sponzoringu. Podle informací E15 klesl za prvních šest měsíců roku objem sponzoringu o devět milionů na 119 milionů korun, příjmy z teleshoppingu se za stejné období snížily o 15 milionů na 38 milionů korun.

Televize na Kavčích horách se dlouhodobě potýká se ztrátou zájmu diváků o první program. Ten přitom generuje většinu reklamních tržeb.

Podle Asociace televizních organizací se podíl ČT1 na sledovanosti nyní pohybuje okolo 15 procent. Průměrný podíl ČT na sledovanosti za celý rok 2010 přitom činil 17,3 procenta.

Pokles podílu sledovanosti o jeden procentní bod představuje pro ČT ztrátu na inzertních tržbách zhruba 80 milionů korun ročně.