Automobilka Škoda Auto jede na plný plyn, což potvrzují výsledky za první pololetí. Během šesti měsíců prodala 454 700 vozů, což je oproti stejnému období loni narůst 20,1 procenta.

"Škoda ukázala v prvním pololetí ve všech oblastech a ve všech regionech silný výkon. Rosteme vysokým tempem a vytvořili jsme vynikající základnu pro další přírůstky," řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva automobilky.

Pololetní prodeje
Rok Prodeje
2003 226 300
2004 227 900
2005 244 600
2006 274 900
2007 311 100
2008 366 700
2009 329 600
2010 378 700
2011 454 700

Rekordy překonala automobilka i na svých klíčových trzích v Číně a v Rusku. Na čínském trhu výrobce prodal za půl roku 112 200 automobilů. Jen v červnu v této zemi vzrostly prodeje více než o čtvrtinu, když se prodalo 19 100 škodovek.

Škodovce se celkově v červnu dařilo, když celosvětově prodala 81 300 aut, což je čtvrtý měsíční rekord v řadě.

Z výsledků vyplývá, že dvouciferný nárůst prodejů vykázala v červnu Škoda Auto i v západní Evropě. Nejvyšší nárůst vykazuje Belgie, kde prodeje vzrostly bezmála o polovinu, a  Nizozemí s téměř 40procentním nárůstem prodejů.

"Podařilo se nám během šesti měsíců působivě zahájit 'Růstovou strategii'. V nadcházejících letech značka uvede na trh řadu nových modelů a výrazně rozšíří modelovou paletu," dodal Stackmann.

Útok na český trh

Výrazný nárůst poptávky na většině trhů se podle šéfa komunikace Škody Peika von Bestenbostela projevil v prodloužení dodacích lhůt na českém trhu.

"Ještě v letošním roce chceme na českém trhu dosáhnout třetinový podíl," uvedl šéf prodeje pro český trh Petr Pečenka.

Na domácím trhu automobilka prodala 26.100 vozů, což je zhruba o desetinu méně než loni, ale Pečenka to považuje za marginální problém. Na tuzemském trhu si drží podíl zhruba 30 procent.

Navýšení prodejů chce firma dosáhnout prostřednictvím akčních nabídek. Před prázdninami představila například Octavii Tour Trumf nebo Roomster Magic a v podobných akcích chce pokračovat i ve třetím čtvrtletí.