Zatímco prodej nových vozů domácí značky Škoda v Česku v pololetí klesl o desetinu, dovoz ojetých škodovek se zvýšil o 15 procent na 11.716 aut. Škoda tak byla nejdováženější ojetinou do ČR. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Škoda je u tuzemských motoristů tradičně oblíbená mimo jiné i kvůli husté servisní síti a dostupným náhradním dílům. Ojeté škodovky si však na domácím trhu drží proti zahraničí více svou cenu, a proto se zájemcům vyplatí vůz do Česka dovézt. Vedle nižší ceny bývají vozy Škoda například z Německa i lépe vybavené.

Podle Michaela Kudely z magazínu Auto, motor a sport výrazně vzrostl počet dovážených škodovek, které jsou staré od deseti do 15 let.

"Množství dovezených škodovek do deseti let je v podstatě stejné a nárůst jde více méně jen na vrub starších vozů. Můj odhad je, že za tím je u nás stále velká poptávka po mimořádně povedených, nenáročných a dobře servisovatelných octaviích první generace, které na západě už mnoho parády neudělají," uvedl.

Octavie první generace vyráběla automobilka Škoda od roku 1996 do roku 2010. Celkem jich bylo vyrobeno přes 1,4 milionu.

Na druhé příčce v žebříčku importovaných aut z druhé ruky skončil Ford s 9699 vozy, což je růst o čtyři procenta, a třetí Volkswagen s růstem o sedm procent na 7858 aut. Nárůst u těchto značek Kudela připisuje poměrně silné koruně a rozdílným cenám v ČR a zahraničí.

Celkově dovoz ojetin do ČR vzrostl v pololetí o téměř tři procenta na 65.609 vozů. Nejvíce se přitom dovážely vozy stáří mezi pěti a deseti lety, které měly podíl 36 procent. Auta starší deseti let pak představovaly 32 procent. Prodej nových aut se v Česku v pololetí snížil o 0,8 procenta na 88.284 vozidel.