Patnáct procent - o tolik v průměru klesly za poslední rok ceny dvanácti aut, která sleduje statistický úřad. Devět jich je levnějších, u dvou se cena nezměnila a jediné (Volkswagen Passat) mírně zdražilo.
Hyundai i30 z Nošovic posunul cenovou válku prodejců aut i do oblasti výbavy. Dosud se bojovalo hlavně základní cenou vozu, která však rychle rostla s tím, jak chtěl zákazník lepší motor či bohatší výbavu.
Hyundai nabídl vůz střední třídy s výbavou Tricolor, které k úplnosti chybí pouze stabilizační systém ESP, za necelých 280 tisíc korun. Konkurence sice nabízela vozy za srovnatelné ceny ale s mnohem chudší výbavou.
Trochu jinou strategii jak čelit nízkým cenám konkurence zvolil pro český trh například Ford nebo Opel s modely Focus a Astra. Nabízí vozy za ceny srovnatelné s Renaultem či Hyundai, nejde ale o aktuální modely, ale o předchozí generaci.
Podobně postupuje i Škoda Auto. Pro méně náročné a na cenu citlivější zákazníky má připravenou Octavii Tour. Jde vlastě o Octavii s méně líbivým vzhledem a staršími (řečí marketingových materiálů "osvědčenými") motory.
Octavia Tour až o 64 tisíc levněji
Minulý týden Škoda verzi Tour zlevnila o dalších 15 tisíc korun a přidala balíček výbavy za zvýhodněnou cenu. Kdo si toto auto koupil ještě nedávno s klimatizací, rádiem a litými koly, zaplatil o 64 tisíc více, než by platil dnes (269 tisíc korun).
Novou výbavu nyní dostal i model Roomster, který se nyní i s rádiem s MP3, litými koly a parkovacím asistentem a zatmavenými skly prodává za tolik jako ještě nedávno zcela holá základní verze
"Snažíme se nabízet zákazníkům akční modely a akční balíčky výbavy a reagovat tak na situaci na trhu," říká mluvčí Škody Auto Rudolf Dreithaler.