Zatímco pro většinu lidí je v letadlech vrcholem komfortu třída byznys, některým ani to nestačí a připlácí si ještě více za první třídu. Tedy pokud mohou. Z Prahy se nyní dá luxusní první třídou cestovat pouze do Soulu.
"Setkávám se z lidmi, kteří kvůli tomu raději letí z Mnichova nebo Vídně," říká šéf českého zastoupení Emirates Bořivoj Trejbal. A snaží se na linku mezi Prahou a Dubají získat větší letadlo, které by první třídu mohlo nabídnout.
Pražské letiště už dokonce kvůli úvaze společnosti Emirates o větším letadle nechalo přestavět nástupní ramena. "Větším letadlem bychom létali, i kdyby letiště žádné kroky neudělalo," popisuje Trejbal s tím, že jediným problémem je, zda firma bude ochotna větší letadlo na linku do Prahy uvolnit.
Dubajské aerolinie rychle expandují a potřeba letadel roste rychleji než dodávky od výrobců. Vysněný dvoumotorový Boeing 777, který se vyznačuje širokým trupem, tak zatím letecká společnost nemá pro Ruzyni k dispozici.
Flotila letadel Emirates
Pro Emirates je nabídka vyšších tříd důležitá. Podle nedávného průzkumu jde o nejoblíbenější leteckou společnosti českých milionářů. "Letenky v obchodní třídě se dobře prodávají, a pak můžeme nabízet akční ceny na letenky v ekonomické třídě. Můžeme také být prázdnější a nevadí, když je obsazena jen polovina sedaček v ekonomické třídě," říká Trejbal.
Obří Airbus A380 křídlem zavadil o malé letadlo a otočil ho skoro o 90 stupňů - čtěte ZDE
Airbus představil kabinu budoucnosti. Průhledné letadlo vyletí v roce 2050 - čtěte ZDE
Na trase mezi Prahou a Spojenými arabskými emiráty začne v září létat i ČSA. Na její spoj pak naváží lety aerolinií Etihad. Emirates "zvyšují pozornost" ale úbytku cestujících se neobávají. "Létáme každý den v týdnu s mnohem větším letadlem," říká Trejbal. České aerolinie si ale věří a sází na kratší doby přestupu na návazné linky dále do Asie a Austrálie než nabízí Emirates.