Antimonopolní úřad po půl roce zkoumání zamítl stížnosti firmy Eltodo. Ta si stěžovala, že pražský dopravní podnik (DPP) v tendru za více než tři miliardy korun na technologie do nově budované části linky metra A poskytl zájemcům málo času na vypracování nabídek.

"Úřad na ochranu hospodářské soutěže rozhodl, že stížnost byla neoprávněná," řekl HN šéf pražského dopravního podniku Martin Dvořák.

Podnik tak podepíše smlouvu s vítězem tendru, jímž je společnost Skanska. Ze čtyř firem, které nabídku podaly, Skanska nabízela nejnižší cenu - 3,721 miliardy korun.

Na podání nabídek bylo 55 dní, o tři dny více než vyžaduje zákon. Zástupci firmy Eltodo tvrdili, že za tuto dobu nebylo možné projekt vypracovat a cenu zkalkulovat.

Najdete v úterních HN

Obsáhlý rozhovor s Martinem Dvořákem, šéfem DPP, najdete zítra v Hospodářských novinách

Zadávací dokumentaci si podle DPP vyzvedlo deset dodavatelů, z nichž čtyři podali nabídku. Podle dopravního podniku je tak evidentní, že dodavatelé byli schopni lhůty stanovené zadavatelem splnit bez vážnějších obtíží.

Komplikace s tramvajemi

Antimonopolní úřad tendr pozastavil předběžným opatřením loni na podzim a před měsícem jeho platnost potvrdil šéf ÚOHS Petr Rafaj.

Podobný případ se pražskému dopravnímu podniku stal při nákupu 250 nízkopodlažních tramvají. I v rámci tohoto tendru se jeden z uchazečů odvolal k antimonopolnímu úřadu s tím, že termín byl nedostatečný.

Antimonoplní úřad však námitku firmy Inekon dvakrát zamítl a tramvaje dodává společnost Škoda Transportation, která nabídku jako jediná stihla podat včas.

Výstavba nových stanic trasy metra A začala v Praze před rokem. Nový úsek téměř za 19 miliard korun, který povede z Dejvické do Motola, bude zprovozněn v roce 2014. Poté by stavbaři měli pokračovat ražením dalších tunelů k ruzyňskému letišti.

Samotnou stavbu prodloužení metra A z Dejvické do Motola zajišťuje sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ, dodávka technologií naváže až poté, kdy bude hotova hrubá stavba.

 

Grafika: Pražské metro- trasy

Grafika: Pražské metro- trasy