Sir Richard Branson chce zvětšit svůj tržní podíl v letecké přepravě. Jeho tři aerolinie teď  proto čeká sjednocení pod jednu značku. Branson to ve středu při zahájení kampaně řekl novinářům přímo na letišti v australské Sidney.

Vlajkovou lodí snah miliardáře Bransona uspět na poli letecké přepravy se staly australské nízkonákladové aerolinky Virgin Blue, které se za deset let působení na tamním trhu staly druhými největšími aerolinkami v Austrálii. Do Bransonova portfolia leteckých přepravců ale patří i firmy V Australia a Pacific Blue.

Aerolinky chtějí mít nejlepší byznys třídu

To, co teď všechny Bransonovy aerolinky čeká, je jejich začlenění pod jednu značku, a to Virgin Australia. Miliardář si od tohoto kroku slibuje růst povědomí zákazníků o aerolinkách a následně i postupné zvyšování tržního podílu.

Virgin Blue do všech aktivit spojených se změnou značky investuje 30 až 35 milionů dolarů. Ty například poputují na nové uniformy pro zaměstnance.

,,Provozujeme mnoho značek, sjednocení je tedy racionální krok, který je samozřejmě součástí našich snah o zvýšení tržního podílu v letecké přepravě o 10 až 15 procent," vysvětlil Branson. Plánujeme, že budeme mít nejlepší byznysovou třídu v Austrálli," dodal.

Za tímto cílem si aerolinky pořídily mimojiné nový prostorný Airbus A330, který budou využívat na transkontinentální lety, a který nabízí vysoký komfort právě v tzv. business class. Plánují i nákup nových 14 letadel.

Největší konkurent Virgin Blue, australské národní aerolinky Qantas, se snah Bransona ale zatím příliš neobávají. A to i přes to, že se výkonný ředitel Virgin Australia John Bogherti nechal slyšet, že jeho firma přinese do letecké přepravy v Austrálii nové standardy.

Podle odborníků oslovených televizí CNBC ale povede k tomuto cíli dlouhá cesta.

,,Virgin Airlines budou bojovat o své místo. Qantas mají totiž velký náskok a uzavřeny mnoho smluv o přepravě napříč celou podnikovou sférou," vysvětlil televizi letecký odborník Peter Harbison.