Slevové servery chtějí svůj boom z minulého roku, kdy jich tu vzniklo asi sto osmdesát, exportovat i do zahraničí. Největší hráči na trhu plánují expanzi například na Balkán.

"Slevomaty", jak se jim ustáleně říká podle prvního a největšího z nich, plánují rozšíření svého konceptu do zahraničí. Některé servery jsou naopak součástí zahraničních skupin, třeba server MyDeals. Ten spoluvlastní společnost Rebate Networks, která provozuje slevové servery ve třiceti zemích od Kolumbie přes Slovensko až po Japonsko.

Server Slevomat podle jednatele společnosti Tomáše Matějčka zkusí expanzi do Bulharska, jako "Zľavomat" už je na Slovensku.

"Milion Čechů jezdí ročně do Chorvatska i na Slovensko, nebude tak těžké domyslet, zda se chystáme jít i touto cestou," odpověděl pak Lukáš Uhl z portálu Centrum.cz na otázku, jestli firma využije toho, že kromě Česka působí i na slovenském a chorvatském trhu. Centrum totiž připravuje vlastní slevový server.

Rovněž slevový server "BerSlevu.cz", který je s odhadovaným obratem kolem osmi milionů asi šestým největším v Česku, plánuje rozmach dál na východ. "V přípravách jsou Rusko, Polsko, Srbsko a Maďarsko," říká jeho provozovatel David Antič. Následovat mají další země na Balkáně.

Za slevové kupony utratili Češi loni podle odhadů zveřejněných na konferenci "Tyslevomaty" asi 350 až 400 milionů korun. Slevové servery se přitom začaly v Česku objevovat teprve loni v dubnu.

Více o slevových serverech čtěte ve čtvrtečních Hospodářských novinách.