Stále více Čechům vadí reklama na internetu, která obtěžuje už zhruba třetinu lidí. Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů. Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila společnosti Factum Invenio.

Češi jsou podle tohoto průzkumu reklamou přesyceni a nejvíce jim tradičně vadí reklama v komerčních televizních stanicích. Naopak méně intenzivně lidé vnímají reklamu v rozhlase, denním tisku a časopisech.

"V posledních letech můžeme sledovat nárůst přesycenosti reklamou na internetu. Každý třetí občan z populace má pocit, že je této reklamy příliš mnoho," uvádí zpráva Factum Invenio.

Přes 4 miliardy korun po síti

Nejvíce lidem (34 procent) vadí reklama, která překrývá původní obsah internetových stránek. Následuje reklama vyskakující automaticky v novém okně (32 procent) a reklamní banner (30 procent). Spam obtěžuje 29 procent lidí.

Množství reklamy na internetu se v posledních letech výrazně zvyšuje. Výdaje zadavatelů internetové reklamy v ceníkových cenách loni v České republice podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun. Naopak celkové hrubé výdaje na reklamu v ostatních typech médií loni klesly.

Reklama vysílaná televizní stanicí Nova podle letošího průzkumu vadí 83 procentům a na Primě 78 procentům lidí. Při sledování České televize má pocit, že reklamy je příliš mnoho, zhruba každý druhý občan. Reklamou v časopisech je přesyceno 38 procent lidí. Reklama v novinách vadí 32 procentům a v rozhlase 28 procentům lidí.

Dejte nám ochutnat!

Největší potenciál pro další reklamu má podle letošního výzkumu místo prodeje. "Stejně jako loni si více než třetina populace myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací v místě prodeje a příliš by jim nevadilo, kdyby přibylo upoutávek v regálech a na pultech," uvedla společnost Factum Invenio, podle které lidé nemají námitky ani proti reklamním obrazovkám v obchodech.

Největší šanci na zaznamenání mají podle výzkumu ochutnávky a prezentace v místě prodeje, které si prohlédne či poslechne polovina lidí. Zhruba 40 procent lidí přiznalo, že si prohlédne upoutávky v regálech a na pultech. Více než čtvrtina Čechů se zastaví u nabídky výrobků v propagačních stojanech.