Miliony lidí, kteří mají v tuzemsku účet u některé místních bank, čekají v brzké době změny v poplatcích, které si banky účtují za své služby. U řady z nich to znamená, že klient zaplatí na poplatcích více než předtím.
Změny již ohlásila většina tuzemských ústavů. V průběhu jara změnily svoje sazebníky Komerční banky a Raiffeisenbanky, dílčí změny tak provedla také Poštovní banka, která spustila svůj nový produkt Era.
Nejnověji ohlásily změny Česká spořitelna a ČSOB. A překvapivě zavádí poplatky také mBanka, která dosud platila za jakýsi vzor ve vstřícnosti ke klientům díky nevybírání žádných poplatků.
U Komerční banky s změní sazebník od 1. července, u Raiffeisenbanky od 7. července, ČSOB a mBank mění některé tarify od 1. srpna a Česká spořitelna od 1. září. Všechny instituce jsou povinny ze zákona informovat o svých změnách své klienty ve dvouměsíčním předstihu.
Miliony klientů si připlatí, Česká spořitelna zdražuje poplatky - čtěte ZDE
Anketa: Nejabsurdnější je poplatek za vklad na přepážce - čtěte ZDE
Banky se změnou poplatků snaží dohnat výpadky výnosů, které se zmenšují přísnějšími podmínkami půjček, kde se projevuje dopad ekonomické krize.
Jaké jsou bankovní poplatky v Česku v porovnání s jinými zeměmi? Zneužívají banky "ochoty" svých klientů platit za téměř cokoli? Může něco dotlačit banky k tomu, aby své služby zlevnily?
Na tyto a další otázky odpovídal Patrik Nacher provozovatel serveru www.bankovnípoplatky.com