V Terinvestu začínal jako obchodní manager a poslední tři roky působil na pozici obchodního ředitele. Stál u zrodu veletrhu Dřevostavby, který je v současné době bezkonkurenční oborovou jedničkou. Téměř po celou dobu působení ve společnosti Terinvest byl současně ředitelem veletrhu Tendence, který se ve velké konkurenci stal pod jeho vedením největším veletrhem svého druhu v ČR s účastí špičkových firem.

Zkušenosti nabyté ve výstavnictví mu poskytly široký přehled v řadě odvětví, na mediálním trhu a získal též bohaté praktické zkušenosti s různými formami marketingu, jako např. guerilla, funny atd. „Bylo to skvělých sedm let plných zkušeností a kontaktů,“ hodnotí své dosavadní působení v Terinvestu Tomáš Chmel.

Marketingové strategie jsou často opomíjené
Marketingová oddělení mnohdy řeší dílčí záležitosti, které však nemají provázanost s ostatními (nejen marketingovými) firemními aktivitami. Příkladem je častá chyba, kterou je péče o stávající zákazníky. „Firmy vynaloží horentní sumy na získání nových klientů, a poté často opomíjí péči o ty stávající, u kterých nedovedou využít celý jejich obchodní potenciál nebo je v horším případě ztratí. Vzhledem ke skutečnosti, že marketing má jediný cíl a tím je prodávat, naše strategie budou vždy koncipovány na zvýšení prodeje konkrétního produktu,“ dodává Tomáš Chmel. Součástí strategií by měla být také škála netradičních nástrojů. Důvod je prostý – ty tradiční přestávají mnohdy fungovat.

Financování
Nevšedním přístupem je u nově vzniklé společnosti Marketing Strategy financování – významná část odměny je závislá právě na úspěchu navržené strategie. Jedná se o praxi, jež je v ČR ojedinělá a deklaruje zájem na úspěšnosti strategie a budování dlouhodobých obchodních vztahů.

Je to hra
Marketingová strategie se firmám vytváří vždy na míru, s ohledem na jejich záměry a možnosti, stav konkurence, celého trhu, politiky, nálady v celé společnosti a další vlivy. Vše se vším souvisí a neustále se také mění. A měnit se musí i strategie. Marketing je v podstatě hrou a vítězstvím je větší prodej. Kdo chce vyhrát, měl by mít strategii.